Het ordermatchen is meestal een automatisch proces dat op de achtergrond verloopt en uw ontvangsten aan de facturen matcht. Toch kan het voorkomen dat u een ontvangst handmatig moet matchen, bijvoorbeeld wanneer:
- U een handmatige wijziging wilt doorvoeren voor de ontvangst.
- De rematchperiode verstreken is.
- De ontvangst niet gevonden is voor de betreffende factuur.
- Het automatische matchen is mislukt.
Het order-matchingsscherm kunt u vinden door op de knop boven de kop van de factuur te drukken (zie 1), of op de knop in de werklijst (2).
Opties bij het ordermatchen in Easy Invoice
Hieronder vindt u een omschrijving van de punten in de afbeelding en hun functies:
3. Factuurafbeelding: Opent de factuurafbeelding.
4. Laden: Herlaadt de ontvangstregels.
5. Verrekijker: Toont de voorwaarden waarop de ontvangsten worden gezocht. Niet-grijze velden kunt u wijzigen om nieuwe gegevens op te halen door op de knop bij punt 2 te drukken.
6. Excel: Exporteert de ontvangstregels naar een Excel-bestand.
7. Boeking overnemen: Neemt de geselecteerde regels over naar de factuurregels als boekingsregels. U kunt regels individueel of allemaal selecteren en overnemen.
8. Verschillen boeken: Voert mogelijke verschillen zoals afrondingsverschillen of transportkosten in. Sjablonen kunnen wij als maatwerk aanmaken.
9. Automatisch matchen: Laat (zoveel mogelijk) regels automatisch matchen. Aanpassingen kunt u daarna doorvoeren voordat u opslaat en terugkeert naar de factuur.