Easy Invoice kan gebruik maken van de Identity Provider van uw organisatie zoals Microsoft 365, Okta of Google. Bij een implementatie met Microsoft 365 is het zelfs mogelijk om gebruikers te synchroniseren. Hiermee worden gebruikers opgehaald vanuit Azure en in Easy Invoice aangemaakt.
Tevens is het in de laatste versie van Easy Invoice mogelijk om gebruikersimport te automatiseren. IT-beheerders kunnen binnen het organisatie domein (Active Directory) een groep aanmaken, specifiek voor Easy Invoice gebruikers. Deze gebruikers worden automatisch gesynchroniseerd met Easy Invoice. Gaat er iemand uit dienst, dan wordt de gebruiker automatisch verwijderd uit Easy Invoice.
Voordelen van Single Sign-On & Gebruikersimport
- Met één wachtwoord in meerdere applicaties inloggen zorgt voor tijdbesparing
- Een extra wachtwoord onthouden is niet meer nodig
- Betere beveiliging van het IT-domein
- Geen handmatige aanmaak van gebruikers
- IT-beheerders kunnen geautomatiseerd autorisaties uitdelen en intrekken
Inrichting in Easy Invoice
Heeft u net een Single Sign On (SSO) inrichting via Microsoft aangevraagd? Dan zijn er nog een aantal stappen die eraan vooraf gaan om ervoor te zorgen dat de consultant dit voor u kan inrichten.
Hiervoor moet het een en ander worden ingericht in Azure door uw IT, en bepaalde gegevens moeten met ons worden gedeeld om de koppeling te kunnen leggen met de Microsoft-login.
In de bijlage kunt u een handleiding vinden die uw IT kan hanteren. Hierin staat beschreven wat er gedaan moet worden en welke informatie wij graag ontvangen.