Het kan voorkomen dat uw ontvangsten niet direct beschikbaar zijn in Easy Invoice, en hiervoor kunnen diverse redenen zijn:
- Het ontvangst is nog niet verwerkt door de service taken 'Masterdata' of 'Ontvangsten' en zal na enkele uren beschikbaar worden.
- De ontvangst staat in Isah op 'Financieel Gereed', waardoor wij deze niet ophalen. Daarom ziet u de ontvangst niet in Easy Invoice. De ontvangst wordt als gereed voor betaling beschouwd en hier mag niet meer op geboekt worden.
- Indien u een cloudklant* bent, kan het zijn dat optie 1 niet beschikbaar is voor u. In dat geval maakt u gebruik van onze connector. Deze bevindt zich op de Isah-server (de server wordt door u beheerd) en communiceert van daaruit tussen Isah en Easy Invoice. De taken die hierop zijn ingesteld, zijn geconfigureerd in de Task Scheduler en kunnen op verschillende tijdstippen zijn ingesteld. Als u dit wilt controleren of wilt verifiëren of de taken succesvol zijn uitgevoerd, kan uw IT-team dit mogelijk ook controleren.
U kunt het probleem van een ontbrekende ontvangstregel in dit geval oplossen door een nieuwe ontvangstregel aan te maken en deze niet gereed te melden.
Let op! Easy Invoice zet geen vinkje bij 'Financieel Gereed'. Dit vinkje wordt geplaatst wanneer een inkoopregel onterecht (te vroeg) gereed gemeld is.
Als uw ontvangst niet op 'Financieel Gereed' staat na de wachttijd van de servicetaken en u ziet het nog steeds niet, maak dan een ticket aan bij onze support. Vergeet niet te vermelden welke ontvangst u mist en bij welke administratie deze hoort.
* Niet zeker of u een cloud klant bent? Raadpleeg de volgende pagina voor meer informatie: Ben ik een cloud klant?