In Easy Invoice is het mogelijk om een Easy Flow in te richten, de inrichting hiervan kan onderdeel zijn geweest van de implementatie. Als hier nog geen gebruik van gemaakt wordt, dan kan dit in overleg alsnog gerealiseerd worden.
Stel dat u een gebruiker heeft die altijd facturen van de crediteur '4CEE' met bedragen boven de 500 moet inzien/goedkeuren. In dat geval kunt u dit specificeren in de Easyflow.
U kunt de verschillende waarden bijvoorbeeld instellen op basis van:
- Administratie
- Crediteur
- Grootboekrekening
- Kostenplaatsen
- Bedragen vanaf
- Bedragen tot
- Ontvangers
Eerste keer gebruik
Bij het eerste gebruik van EasyFlow is het belangrijk om deze de eerste keer handmatig toe te voegen aan de workflow. Hiermee wordt de automatische actie geactiveerd.
Dit kan bij 'Acties' > 'Circuleren' > 'Sjablonen' binnen een factuur van de administraties waarbij dit van toepassing is.
Heeft u onlangs een nieuwe administratie laten toevoegen door ons? Dan is het bovenstaande ook van toepassing voor u! De Easyflow kijkt namelijk per administratie naar de regels die er mogelijk toegepast kunnen worden. Als de administratie net nieuw is, dan moet deze nog worden 'geactiveerd' voor de nieuwe Easyflow regels.
Gebruiker vervangen in Easyflow
Het is ook mogelijk om een gebruiker die in de workflow is ingesteld te vervangen door een andere gebruiker.
1) Ga naar 'Beheer' > 'Beheer Easy Flow'
2) In het drop-down menu naast 'zoek in' kunt u 'Ontvangers' selecteren en hierin kiezen welke gebruiker nu in de flow staat.
3) Rechts, naast de 'vervang door' selecteert u de nieuwe gebruiker die de nieuwe ontvanger zal worden.
4) Alle regels in de EasyFlow met de 'oude' gebruiker zullen worden vervangen met de 'nieuwe' gebruiker.