Ik kan geen waarde selecteren in Easy Invoice

Er kunnen situaties ontstaan waarbij door een fout in het ERP- of Easy Invoice-systeem de servicetaak 'Masterdata' niet correct verloopt. Deze taak is verantwoordelijk voor het ophalen van de stamdata uit het financiƫle pakket, zoals:

  • Crediteuren + bijbehorende gegevens
  • Kostenplaatsen
  • Grootboekrekeningen
  • BTW Codes
  • Etcetera. 

Als u geen waarde kunt selecteren in het pop-upvenster dat verschijnt wanneer u op het vergrootglaspictogram klikt om te zoeken, kan dit mogelijk duiden op een storing in deze servicetaak, wat resulteert in het ontbreken van gegevens.

U kunt hierbij het volgende controleren:

  1. Ga naar 'Beheer' in Easy Invoice. 
  2. Navigeer naar 'Servicetaken' en zoek de taak die 'Masterdata' in de regel heeft staan.

(Indien u deze taak niet kunt vinden, gebruikt u mogelijk een alternatieve methode voor gegevens ophalen. Neem in dat geval contact met ons op via ons supportportaal om uw probleem te melden.)


Is deze taak zwart gekleurd en heeft deze dezelfde dag nog gedraaid? Dan zal het probleem elders liggen en kunt u bij ons terecht voor uw probleem.

Is de servicetaak rood? Dan zal deze dus inderdaad niet goed gedraaid hebben en zorgt dit voor het probleem.

U kunt hierbij de taak handmatig starten door de regel te selecteren en op de knop 'Uitvoeren' te drukken. Het kan mogelijk een periode duren voor deze taak klaar is met draaien. 

Kleurt de taak zwart, dan heeft deze goed gedraaid en kunt u verder met uw werkzaamheden. Kleurt deze taak na een handmatige poging nog rood, maak in dat geval een melding aan bij ons in het supportportaal met de error melding die u krijgt. 

De melding kunt u ophalen door op het folder icoontje links van de taak te drukken, deze zal dan een melding weergeven.


Tijdsschema Easy Invoice taken

Rechts in het scherm staan naast de taak omschrijvingen nog 2 kolommen die tijden weergeven. In de linker van de twee kolommen staat het tijdstip waarop de taak voor het laatst gedraaid heeft en in de rechterkolom staat de tijd waarop deze de eerstvolgende keer zal draaien.

Bij de cloud-omgevingen* zullen deze tijden afwijken van de realiteit vanwege het tijdsverschil van de locaties van de servers waarop de applicaties staan. In de wintertijd zal deze tijd een uur achterlopen, en in de zomertijd twee uur.


Voor advies over hoe het beste een ticket bij ons kan aanmaken voor een efficiĆ«nter proces verloop, kunt u een kijkje nemen op:

Ticket aanmaken bij support Easy Systems

Hierin omschrijven wij kort wat u in het ticket kan meegeven, zodat wij z.s.m. bij jullie op de omgeving kunnen meekijken en u te hulp kunnen staan. 


* Weet u niet of u een cloud klant bent? Lees hier dan meer over op onze pagina: ben ik een cloud klant?