Credit Card Transacties Importeren Mislukt

Het kan zijn dat het importeren niet helemaal verloopt zoals verwacht. Na het importeren van het .csv-bestand met de transacties, worden er allemaal validities uitgevoerd voordat deze transacties uiteindelijk geïmporteerd kunnen worden. Hierbij een aantal voorbeelden en bijbehorende oplossingen.

Een gefaalde import.

  1. Selecteer de regel met de gefaalde import.
  2. Druk vervolgens op 'Lees Meer'
  3. Hierdoor verschijnt de foutmelding. Hier kunt u achterhalen wat er mogelijk fout is gegaan.


ImportData is invalid: Incorrect number of items on row...

De foutmelding 'ImportData is invalid (...)'.

Dit probleem komt naar voren als de software meer kolommen afleest dan dat er in de ‘header’ is aangegeven. Dit komt vaak door een komma in een transactieomschrijving. Controleer de omschrijvingen en data door middel van Excel op komma’s, puntkomma's en andere vreemde tekens.

Card Holder must be specified

De foutmelding 'Card Holder must be specified'.Controleer of de kolomtoewijzing voor de kaarthouder klopt.

Credit card number could not be found

De foutmelding 'Credit card number could not be found'.

Controleer of deze credit card bestaat in de desbetreffende administratie.


Currency Alphabetic Code must be in ***

De foutmelding 'Currency Alphabetic Code must be (...)'.

Deze melding ontstaat wanneer er een transactie wordt geïmporteerd waar de basis valuta niet gelijk is aan de basis valuta van de administratie waarin de transactie geïmporteerd wordt. Zorg er dus voor dat de kolom “Currency” gelijk is aan de valuta van de administratie. 

Currency/Koers = Koers van de administratie

Foreign Currency = Reeks met valuta waaronder buitenlandse valuta


Staat uw foutcode hier niet tussen en komt u niet zelf tot een oplossing? 

Wij kijken graag met u mee. Navigeer naar https://support.easysystems.nl/account/login  en maak een ticket bij onze Support.