Regelsjablonen

Met regelsjablonen kunnen veelvoorkomende boekingsregels worden opgeslagen voor crediteuren. Of het nu gaat om standaardcodering van facturen van leveranciers of het splitsen van facturen over meerdere regels, sjablonen bieden een handige oplossing. Bijvoorbeeld, facturen voor mobiele telefoonabonnementen worden vaak per personeelslid gesplitst, en energierekeningen naar specifieke locaties.

Met de regelsjablonen-functionaliteit van Easy Invoice kunnen gebruikers deze regels eenmalig toevoegen, opslaan en hergebruiken. De functionaliteit is beschikbaar onder de Acties-knop en meestal alleen toegankelijk voor financiƫle medewerkers. Door te klikken op '+ Regelsjablonen' kunnen gebruikers een nieuw sjabloon maken en deze eventueel markeren als standaard voor een specifieke leverancier. Het sjabloon wordt dan automatisch toegepast bij ontvangst van facturen in Easy Invoice.

Knop +Regelsjablonen

Het is mogelijk om meerdere sjablonen voor dezelfde leverancier aan te maken. Dit biedt flexibiliteit, vooral wanneer de boekingen per leverancier kunnen variƫren. Gebruikers kunnen vervolgens eenvoudig uit een lijst met sjablonen kiezen om de juiste boekingsregels toe te passen.

Sjabloon boekingsregels beheren

Zodra u een regelsjabloon heeft aangemaakt kunt u deze ook instellen als standaard voor de betreffende crediteur (1), bewerken indien nodig (2) of geheel verwijderen (3).

Rechts naast het sjabloon is een vinkje beschikbaar. Deze is voor nu aangegeven met een '1' en kan worden aangevinkt om dit een standaard sjabloon te maken. Daarnaast is een icoon met een '2' aangegeven, waarmee de sjabloon bewerkt kan worden. Het laatste icoon is een prullenbak. Deze is aangegeven met een '3'. Dit icoon kan gebruikt worden om het sjabloon te verwijderen.