Release Notes Easy Invoice 3.6

Easy Invoice versie 3.6

Wat is er nieuw?

  • Peppol compatible
  • Delen van factuurlabels
  • Verplaatsen van werklijst kolommen
  • Nieuwe sneltoetsen
  • Aantal openstaande facturen/contracten beter in beeld
  • Single Sign-on via Office 365
  • Gebruikersimport via Office 365
  • Interface Exact Globe uitgebreid
  • Easy Invoice Mobile App hernoemd en uitgebreid


Details van de Updates

Peppol compatible

Easy Systems heeft een eigen Access Point tot het Peppol-netwerk ontwikkeld. Dit Access Point maakt factuurtransacties, oftewel het verzenden en ontvangen van facturen, via het Peppol-netwerk mogelijk. Met Easy Invoice 3.6 kunt u alle inkomende transacties direct verwerken. Hierdoor wordt een hoge mate van efficiëntie bereikt. Er wordt veel tijd bespaart doordat scan en herken software niet meer nodig is voor deze stroom van facturen.


Delen van de factuurlabels

Op elke factuur in de werklijst kan een zelfgemaakt label geplakt worden. Hierdoor is het gemakkelijk facturen te filteren, sorteren of te kenmerken in de werklijst. In voorgaande versies van Easy Invoice zijn de labels persoonlijk. In versie 3.6 worden de labels gedeeld met andere gebruikers. Handig in situaties waarin meerdere medewerkers op de financiële afdeling de facturen verwerken.


Verplaatsen van de werklijst kolommen

In versie 3.6 kan elke gebruiker de volgorde van de kolommen in de werklijst aanpassen. Handig, want voor de ene gebruiker is een bepaalde kolom veel belangrijker dan voor de andere gebruiker. Deze kolom kan nu naar voren worden verplaatst. Voorheen stond de volgorde voor alle gebruikers vast.


Nieuwe sneltoetsen

Er zijn diverse sneltoetsen toegevoegd in versie 3.6:

  • Om naar de vorige of volgende factuur te navigeren – CTRL + SHIFT + pijltjes toetsen
  • Om een factuur te circuleren – CTRL + ALT + V
  • Om het opmerkingen scherm direct te openen – CTRL + ALT + X

Openstaande facturen/contracten

Het aantal te controleren/goed te keuren facturen en contracten wordt nu getoond via een teller in de knop ‘Mijn facturen’/’Mijn contracten’. Voor gebruikers van de financiële administratie of contractbeheer is het nu in één oogopslag duidelijk dat men actie moet ondernemen op bepaalde facturen/contracten.


Single Sign-on & gebruikersimport via Office 365

Met de nieuwe module van Easy Invoice: SSO & User Provisioning is het mogelijk om via een externe identiteitsprovider (Azure AD) gebruikers te importeren en de aanmelding naar Easy Invoice te laten verlopen.

In het kort houdt het in dat wanneer de gebruiker is ingelogd via Office 365, hij of zij direct wordt ingelogd in Easy Invoice of dat hij of zij alsnog met zijn/haar O365 credentials kan inloggen.

Voor beheerders van Easy Invoice is het grote voordeel dat zij via gebruikersgroepen in het AD de toegangsrechten voor applicaties kunnen uitdelen en intrekken.

Voordelen:

  • Met één wachtwoord in meerdere applicaties inloggen zorgt voor tijdsbesparing en het niet hoeven te onthouden van meerdere wachtwoorden
  • Betere beveiliging van het IT-domein
  • Geen handmatige aanmaak van gebruikers
  • IT-beheerders kunnen geautomatiseerd autorisaties uitdelen en intrekken.

Interface Exact Globe uitgebreid

Met de interface van Easy Invoice naar Exact Globe is het nu mogelijk om de betaalblokkade te updaten en te verwijderen.


Easy Invoice Mobile App hernoemd en uitgebreid

De Easy Invoice Mobile app heeft een nieuwe naam en ondersteuning voor de Duitse en Franse taal.