Factuur Correctie

Let op! Bij het gebruik van factuurcorrectie kan het voorkomen dat bepaalde validaties niet worden toegepast waar nodig.

Wees voorzichtig bij het gebruik van deze functie, en pas dit enkel toe wanneer het niet anders kan.

Er kunnen verschillende redenen zijn om deze functionaliteit te gebruiken. Het kan bijvoorbeeld voorkomen dat u een factuur die al is goedgekeurd, toch wilt aanpassen. Het is ook mogelijk om de factuur opnieuw te exporteren of om handmatig een boekstuknummer aan een factuur toe te voegen.

Onder de kop 'beheer' in de navigatiebalk is 'factuurcorrectie' geselecteerd.

Het vak 'ID#' is geselecteerd en gevuld met een nummer.

In de bovenste balk zet u het factuurnummer (ID#) die Easy Invoice meegeeft aan een factuur. 

Wanneer u vervolgens op 'Gegevens ophalen' drukt, kunt u de status van de factuur bekijken en desgewenst corrigeren.

Het veld 'Factuur ID# of factuurnummer van crediteur' is gevuld met hetzelfde nummer als in het veld 'ID#' staat. Onder 'factuurkopgegevens' staat de factuurstatus op 'geannuleerd'.

In het voorbeeld ziet u dat de opgehaalde factuur de status 'geannuleerd' heeft.

U kunt deze bijvoorbeeld terugzetten naar de status 'nieuwe facturen'. Na het aanbrengen van wijzigingen drukt u simpelweg op de knop 'Wijzigingen opslaan' om de correctie af te ronden.

Let op! Als een factuur is gemarkeerd als 'GeĆ«xporteerd in ERP' en u wilt de status veranderen naar een lagere dan 70, vergeet dan niet dit vinkje uit te schakelen. Controleer daarbij ook of uw factuur niet al in het ERP beschikbaar is. 

Omgekeerd, als de factuur in uw ERP-systeem staat maar u de status in Easy Invoice wilt corrigeren naar 70 of hoger, vergeet dan niet dit vinkje aan te zetten. Controleer daarbij ook of uw factuur al in het ERP beschikbaar is.