Licentie toevoegen in ImageCapture

Opmerking: Deze handleiding is niet van toepassing op cloud klanten*.

Het kan voorkomen dat uw ImageCapture-licentie aan vervanging toe is, met name wanneer de applicatie is verplaatst.

Een veelvoorkomende foutmelding die u kunt tegenkomen is: 'Cannot successfully acquire the selected license.'

De foutmelding 'Cannot successfully acquire the selected license'.

In dit soort gevallen heeft u een nieuwe licentie nodig. De aanvraag en plaatsing hiervan verlopen echter anders dan bij Easy Invoice.

Wanneer u een nieuwe licentie nodig heeft, kunnen wij deze voor u aanvragen. Houdt er echter rekening mee dat dit enige uren kan duren.

Hieronder vindt u een stappenplan voor het vernieuwen van de Image Capture-licentie:

Let op! Deze stappen moeten worden uitgevoerd op de applicatieserver waar 
ImageCapture oorspronkelijk door de consultant is geïnstalleerd.
  1. Sla de meegezonden licentie op, bijvoorbeeld op het bureaublad.
  2. Start de ImageCapture Manager.            
  3. Log in met een gebruiker met admin rechten.
    Indien ImageCapture automatisch inlogt met een normale gebruiker, kan via File > Change Login met een andere gebruiker worden ingelogd.
  4. Ga naar File > Update Current License.        
  5. Klik achter file op de drie puntjes en selecteer de eerder opgeslagen licentie.
  6. Klik op OK.                    
  7. Ga naar File > Activate Current License.
  8. Met de Challenge code kunnen wij een Activation Code laten genereren, waarmee de nieuwe licentie geactiveerd kan worden. Stuur de challenge code naar ons op en wij zullen u de activation code meegeven waarmee u de licentie kunt activeren. 

Weet u niet of u een cloud klant bent? Lees hier dan meer over op onze pagina: ben ik een cloud klant?