Opmerking: Deze handleiding is niet van toepassing op cloud klanten*.
Het kan voorkomen dat uw ImageCapture-licentie aan vervanging toe is, met name wanneer de applicatie is verplaatst.
Een veelvoorkomende foutmelding die u kunt tegenkomen is: 'Cannot successfully acquire the selected license.'
In dit soort gevallen heeft u een nieuwe licentie nodig. De aanvraag en plaatsing hiervan verlopen echter anders dan bij Easy Invoice.
Wanneer u een nieuwe licentie nodig heeft, kunnen wij deze voor u aanvragen. Houdt er echter rekening mee dat dit enige uren kan duren.
Hieronder vindt u een stappenplan voor het vernieuwen van de Image Capture-licentie:
Let op! Deze stappen moeten worden uitgevoerd op de applicatieserver waar ImageCapture oorspronkelijk door de consultant is geïnstalleerd.
- Sla de meegezonden licentie op, bijvoorbeeld op het bureaublad.
- Start de ImageCapture Manager.
- Log in met een gebruiker met admin rechten.
Indien ImageCapture automatisch inlogt met een normale gebruiker, kan via File > Change Login met een andere gebruiker worden ingelogd. - Ga naar File > Update Current License.
- Klik achter file op de drie puntjes en selecteer de eerder opgeslagen licentie.
- Klik op OK.
- Ga naar File > Activate Current License.
- Met de Challenge code kunnen wij een Activation Code laten genereren, waarmee de nieuwe licentie geactiveerd kan worden. Stuur de challenge code naar ons op en wij zullen u de activation code meegeven waarmee u de licentie kunt activeren.
* Weet u niet of u een cloud klant bent? Lees hier dan meer over op onze pagina: ben ik een cloud klant?