Mailbox wordt niet meer uitgelezen

Merkt u dat de mailbox niet meer uitgelezen wordt? Dit zou dan aan verschillende zaken kunnen liggen.

  1. Is er recent een folder aangepast van locatie of naam in uw mailbox?
    De instellingen die controleren welke folders gebruikt moeten worden is hier heel precies in en als er iets is aangepast (misschien per ongeluk) dan kan het zijn dat de mailbox niet meer wordt uitgelezen. 

    Zet in dit geval de folder terug en pas dit pas aan nadat u dit bij ons gemeld heeft. 

    Zo zijn wij hiervan op de hoogte en kunnen wij dit tijdig voor u aanpassen. 

  2. Zijn de bijlagen in de e-mail wel van een .pdf (of een .xml) formaat? Andere bijlagen worden niet herkend door de applicatie en worden dan beschouwd als SPAM. Deze facturen zullen dus niet in Easy Invoice terecht komen. 

    Let op! Het onderstaande is alleen van toepassing als uw mailbox gebruikt maakt van SSO*
  3. Maakt u gebruik van Outlook Live (Office365)? Dan kan het ook mogelijk zijn dat er een nieuwe Client Secret Value aangemaakt moet worden. Deze verloopt standaard na 2 jaar en zal dan vervangen moeten worden in Azure. Als u dit doet, krijgt u een nieuwe client secret value. Zou u deze met ons kunnen delen? Dan vervangen wij deze voor u in de instellingen. 
    Navigeer naar artikel: Client Secret Value vervangen, voor meer informatie. 

    Opmerking: Deze laatste stap is niet van toepassing op cloud klanten.**
  4. Het kan zijn dat de windows service taak van Easy Distribution uitgeschakeld staat. Deze applicatie kan namelijk de mailbox uitlezen.

    1. Ga op de applicatieserver naar Windows Services

    2. Kijk tussen alle servicetaken of u de servicetaak 'Easy Systems Easy Distribution Application Service' kan vinden.

    3. Check of deze op 'Lopende' staat

Is dit niet het geval? Zet deze dan aan. Uw mailbox zou dan weer uitgelezen moeten worden.

Gebeurd dit niet na enkele minuten? Dan kunt u bij ons terecht in het support kanaal.


Flexicapture - Abbyy

Maakt u  gebruik van Flexicapture? Dan kan er mogelijk nog een andere reden zijn dat uw mailbox plots niet meer uitgelezen wordt:

  1. Is er onlangs Multi Factor Authentication (MFA) ingesteld op de mailbox? Dit kan ervoor zorgen dat de mailbox dan niet meer uitgelezen kan worden. Geef dat in dit geval dan bij ons aan, zodat wij dit met u kunnen bespreken. 
  2. Zijn de bijlagen in de e-mail wel van een .pdf formaat? Andere bijlagen worden niet herkend door de applicatie. Deze facturen zullen dus niet in Easy Invoice terecht komen. 


* SSO (Single Sign On), in dit geval bedoelen we de inlog methode van de mailbox Outlook Live (Office365)

** Weet u niet of u eencloud klant bent? Lees hier dan meer over op onze pagina: ben ik een cloud klant?