Dit is een handleiding voor klanten die hun Easy Invoice-applicatie op een interne server hebben geïnstalleerd en een nieuwe licentie hebben aangevraagd. De stappen hieronder beschrijven hoe u de nieuwe licentie kunt plaatsen.
Opmerking: Deze handleiding is niet van toepassing op cloud klanten*.
In het ontvangen .zip-bestand vindt u een nieuwe licentie die bijvoorbeeld het aantal gebruikers of administraties binnen Easy Invoice kan verhogen. De licentie is een .dat-bestand en moet de oude licentie vervangen die momenteel in gebruik is.
- Navigeer op de Easy Invoice applicatie server naar de 'Easy Systems' folder (vaak te vinden op schijf C:\ of D:\).
- Download het .zip bestand met de nieuwe licentie uit Gemini en plaats dit in de Easy Systems\_install folder.
- Pak het .zip bestand uit zodat het .dat bestand (de licentie) vrijkomt.
- In \Easy Systems\Easy Invoice\Client\Web\Bin staat ergens tussen alle bestanden een license.dat bestand. Dit is de licentie die nu in gebruik is.
- Verplaats/ knip (niet kopiëren) dit bestand naar \Easy Systems\_backup en voeg de datum toe aan de naam van het verplaatste bestand. (Bijvoorbeeld: license_161222.dat)
(Let op! Het is dus niet de bedoeling dat deze blijft staan in \Easy Systems\Easy Invoice\Client\Web\Bin, want dan krijgt u conflict met de nieuwe licentie) - Kopieer vanuit de \Easy Systems\_install folder het nieuwe licentie bestand en plaatst deze in de folder waar u de oude uit heeft verwijderd.
- Check in de applicatie van Easy Invoice of de nieuwe gebruikers en/of administraties erbij staan. Dit kan binnen Easy Invoice onder het knopje 'Beheer' → Info. Bij gebruikers en/of administraties zou het juiste aantal moeten staan, o.b.v. de hoeveelheid die is aangevraagd.
* Weet u niet of u een cloud klant bent? Lees hier dan meer over op onze pagina: ben ik een cloud klant?