Als beheerder is er een overzicht van meerdere servicetaken beschikbaar in Easy Invoice. Deze taken bieden inzicht in lopende processen en hun status.
De servicetaken zijn te vinden onder de optie: Beheer.
Op dit scherm kunt u het volgende bekijken en doen:
- Welke taken momenteel actief zijn.
- Inzicht in wanneer de taken voor het laatst zijn uitgevoerd.
- Een blik op de toekomst om te zien wanneer de taken weer zullen draaien.
- De optie om een taak handmatig te starten (via de knop 'Uitvoeren').
- De optie om de eigenschappen van een taak in te zien (via de knop 'Eigenschappen').
Als de taak zwart is gemarkeerd, heeft deze succesvol gedraaid en kunt u verder met uw werkzaamheden.
Als de taak na een handmatige poging nog steeds rood is, maak dan een melding aan in ons supportportaal met de foutmelding die u ontvangt. U kunt de melding ophalen door op het map-icoontje links van de taak te klikken; deze geeft dan een melding weer.
Een draaiend icoontje geeft aan dat de servicetaak momenteel wordt uitgevoerd.
Hoe meer icoontjes er draaien, hoe meer servicetaken op elkaar wachten. Deze taken worden namelijk achter elkaar uitgevoerd en niet tegelijk. We raden af om zomaar taken handmatig te starten als er al meerdere actief zijn.
Tijdsschema Easy Invoice taken
Rechts in het scherm staan naast de taak omschrijvingen nog 2 kolommen die tijden weergeven. In de linker van de twee kolommen staat het tijdstip waarop de taak voor het laatst gedraaid heeft en in de rechterkolom staat de tijd waarop deze de eerstvolgende keer zal draaien.
Bij de cloud-omgevingen* zullen deze tijden afwijken van de realiteit vanwege het tijdsverschil van de locaties van de servers waarop de applicaties staan. In de wintertijd zal deze tijd een uur achterlopen, en in de zomertijd twee uur.
* Weet u niet of u een cloud klant bent? Lees hier dan meer over op onze pagina: ben ik een cloud klant?