ImageCapture Factuur Verwerking

In dit artikel kunt u terugvinden hoe de algemene factuur verwerking verloopt in ImageCapture. In dit artikel worden de basisstappen beschreven en sommige opties omschreven. Het kan mogelijk zijn dat niet alles voor u van toepassing is.

Graag weten hoe de factuur import van ImageCapture werkt? Lees het volgende artikel voor meer informatie hierover. 

Het bovenstaande overzicht weergeeft de status van alle facturen die zich bevinden in ImageCapture. Rechts in het scherm staat beschreven welke statussen nog facturen bevatten en hoeveel dit er zijn.


Het bovenstaande overzicht weergeeft de status van alle facturen die zich bevinden in ImageCapture. Rechts in het scherm staat beschreven welke statussen nog facturen bevatten en hoeveel dit er zijn.


Als u op de balk 'Controleren en coderen' drukt komt u uit op het volgende overzicht:

Als u op de balk 'Controleren en coderen' drukt komt u uit op het volgende overzicht:


Om bij een factuur de gegevens te controleren en/of aan te vullen selecteert u simpelweg de regel en vervolgens de knop 'Process'. U krijgt dan het volgende overzicht voor u:

Om bij een factuur de gegevens te controleren en/of aan te vullen selecteert u simpelweg de regel en vervolgens de knop 'Process'. U krijgt dan het volgende overzicht voor u:

De afgelezen factuur data kunt u vinden aan de rechterzijde. Deze kolommen kunnen variĆ«ren afhankelijk van uw manier van factuurverwerking. 

De gele markeringen op de factuur geven aan waar de betreffende waarde op de factuur afgelezen zijn. Mochten deze niet kloppen dan kunt dit per crediteur in een administratie wijzigen d.m.v. templates. Meer hierover kunt u vinden in artikel:

Templates maken in ImageCapture - Easy Systems - Help Center

Zodra de factuur gegevens voldoende aangevuld zijn, drukt u simpelweg op 'Save & Next' en zal de factuur doorgezonden worden naar Easy Invoice.


In de balk bij de laatste twee overzichten kunt u de volgende opties gebruiken:

Move back: Hiermee kunt u de factuur terugsturen in het proces, om zo bijvoorbeeld de herkenning opnieuw te laten verlopen. 

Restart: Hiermee herstart de laatste stap van het proces.

Deactivate: Met deze optie deactiveert u de betreffende factuur. (Met de activate optie, kunt non-actieve facturen weer activeren zodat u deze weer kunt verwerken)

Delete: Hiermee verwijderd u een factuur.

Process: Hiermee zet u de verwerking van een factuur in gang.